Stopień zaawansowania

Stopień zaawansowania to nie tylko inna ilość talerzy na sztandze. Bycie wytrenowanym atletą determinuje zupełnie inne podejście treningowe, bo człowiek z ulicy a zawodnik z 10 letnim stażem prezentują zupełnie inne przygotowanie fizyczne, inne nawyki, a nawet inne nastawienie do sportu i wysiłku fizycznego.
Poniższym wpisem chciałbym wyróżnić aspekty, jakie przede wszystkim winna rozwijać dobrze skrojona metoda treningowa, skorelowana z poziomem zaawansowania.

Read more „Stopień zaawansowania”

Kreatyna – 5 nieznanych faktów

Chociaż jest to najbardziej rozpowszechniony suplement o długiej historii i licznych badaniach, to nadal jego właściwości nie przestają zaskakiwać. Okazuje się, że zwiększona podaż tej substancji może usprawnić działanie każdej tkanki, w której zachodzą intensywne przemiany energetyczne. Już od dłuższego czasu wiadomo, że kreatyna to nie tylko mięśnie.

Read more „Kreatyna – 5 nieznanych faktów”

Next level training – częstotliwość treningowa

Kiedy w 2012 roku za namowa Michała Kempysa rozpoczynałem pierwszy makrocykl 5×5 Bill Starra, nie byłem specjalnie przekonany o słuszności tej decyzji. W głowie kołatały mi się wątpliwości i obawy co do rychłego przetrenowania. Jednak kiedy niemal rok później wstałem swoje pierwsze 250kg obiekcje zastąpiła pewność, ze wysoka częstotliwość treningowa to jeden z podstawowych parametrów do robienia wyniku. Poniżej kilka akapitów wyjaśniających, jakie siły tajemne stoją za tym zjawiskiem. Enjoy!

Read more „Next level training – częstotliwość treningowa”

Next level training – priorytetyzacja

Kolumna Next level training to alternatywa dla utartych i schematycznych metod treningowych. Jej głównym celem jest pokazanie innej filozofii treningowej, niejednokrotnie będącej remedium na brak zadowalających rezultatów i rosnącą frustrację. Dołącz do nas – przejdź na kolejny poziom. Zapraszamy.

Read more „Next level training – priorytetyzacja”

Ćwiczenia z Kettlebells jako uzupełnienie w treningach part II

Bark to najbardziej mobilny, ale również najmniej stabilny i podatny na kontuzje staw w naszym ciele. Jeśli chcesz osiągać progresy w wyciskaniu nad głowę sztangą lub kettlem, bądź mieć w ogóle możliwość wykonania rwań sztangą lub kettlem i overhead squat ( i nie ulegać podczas tych ćwiczeń przeciążeniom i kontuzjom) Twój staw barkowy musi posiadać:

Read more „Ćwiczenia z Kettlebells jako uzupełnienie w treningach part II”

Pas treningowy

Jak świat długi i szeroki, pas treningowy jest nieodłącznym towarzyszem każdego szanującego się atlety. Wokół pasów narosło sporo legend i mitów, traktujących o ich cudownych właściwościach jak ochrona przed rozrostem talii, tytanowe opancerzenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa czy też włożenie ekstra 30 kilogramów w martwym ciągu. Najwyższy czas położyć kres mitomanii i udzielić odpowiedzi na najważniejsze pytania:

Czy pas czyni kontuzjoodpornym?
Który pas jest najlepszy?
Czy w pasie można zajść w ciążę?
i wiele innych.

Zapraszam.

Read more „Pas treningowy”

Sekret najsilniejszych

boevski

 

Jak wyglądałby Twój trening gdyby porwano ci rodzinę i zagrożono rozstrzelaniem jeżeli nie dołożysz 15kg w przysiadzie w miesiąc ? Czy nadal robiłbyś przysiady raz w tygodniu w obawie przed przetrenowaniem ? Intuicja podpowiada, że nie. Program treningowy będący podstawą machiny produkującej medale jest stały, zmienia się jedynie ludzki surowiec. Młodszy kolega chętnie zajmie Twoje miejsce w kadrze. Stagnacja ? Musisz zwiększyć dawkę metandienonu. Twój trener i tak ją zaniżył, bo dobrze wie, że po kryjomu przyjmujesz drugie tyle. Tak wyglądały realia sportu w totalitarnym reżimie.

Read more „Sekret najsilniejszych”