Kamienie milowe vol. 2, część druga

W ciągu ostatnich 2 lat w moim życiu sporo się zmieniło. Dość powiedzieć, że 2 lata temu byłem doktorantem chemii – obecnie w rubryce zawód wpisuje “trener” a za niecałe 2 miesiące wypuszczę na Mistrzostwach Polski kilkunastu zawodników. Uznajmy więc, że mocno zaprzyjaźniłem się z trójbojem, a moje spojrzenie na wiele aspektów tego sportu bardzo się zmieniło. Podzielę się z Wami 3 zagadnieniami, które mocno przybrały na znaczeniu w moich oczach przez ten czas.

Read more „Kamienie milowe vol. 2, część druga”

Kamienie milowe vol. 2, część pierwsza

Prawie dokładnie dwa lata temu, przy współpracy z czołowymi zawodnikami i trenerami naszego pięknego kraju, powstał wpis pt. Kamienie Milowe. Wespół z moimi zaproszonymi towarzyszami stali zdradziliśmy nasze momenty wow, po odkryciu których zadrżała ziemia pod naszymi stopami i nic nie było już takie jak dawniej.

Jak już wspomniałem, od czasu publikacji tego tekstu upłynęły dwa długie lata. Zapewne jakaś mama-słonica wydała już na świat piękne silne słoniątko (dla niezorientowanych w żarciku – ciąża słonia trwa 22 miesiące), innymi słowy – minął szmat czasu. Masa chwil na refleksje, naukę oraz obserwacje.

Poniższy tekst będzie w nieco innej formie niż poprzedni, bo ma ukazać ewolucję podejścia każdego z nas, zarówno jako zawodników, jak i trenerów.
Zacznę ja.

Read more „Kamienie milowe vol. 2, część pierwsza”

Stopień zaawansowania

Stopień zaawansowania to nie tylko inna ilość talerzy na sztandze. Bycie wytrenowanym atletą determinuje zupełnie inne podejście treningowe, bo człowiek z ulicy a zawodnik z 10 letnim stażem prezentują zupełnie inne przygotowanie fizyczne, inne nawyki, a nawet inne nastawienie do sportu i wysiłku fizycznego.
Poniższym wpisem chciałbym wyróżnić aspekty, jakie przede wszystkim winna rozwijać dobrze skrojona metoda treningowa, skorelowana z poziomem zaawansowania.

Read more „Stopień zaawansowania”

Kreatyna – 5 nieznanych faktów

Chociaż jest to najbardziej rozpowszechniony suplement o długiej historii i licznych badaniach, to nadal jego właściwości nie przestają zaskakiwać. Okazuje się, że zwiększona podaż tej substancji może usprawnić działanie każdej tkanki, w której zachodzą intensywne przemiany energetyczne. Już od dłuższego czasu wiadomo, że kreatyna to nie tylko mięśnie.

Read more „Kreatyna – 5 nieznanych faktów”

Next level training – częstotliwość treningowa

Kiedy w 2012 roku za namowa Michała Kempysa rozpoczynałem pierwszy makrocykl 5×5 Bill Starra, nie byłem specjalnie przekonany o słuszności tej decyzji. W głowie kołatały mi się wątpliwości i obawy co do rychłego przetrenowania. Jednak kiedy niemal rok później wstałem swoje pierwsze 250kg obiekcje zastąpiła pewność, ze wysoka częstotliwość treningowa to jeden z podstawowych parametrów do robienia wyniku. Poniżej kilka akapitów wyjaśniających, jakie siły tajemne stoją za tym zjawiskiem. Enjoy!

Read more „Next level training – częstotliwość treningowa”

Next level training – priorytetyzacja

Kolumna Next level training to alternatywa dla utartych i schematycznych metod treningowych. Jej głównym celem jest pokazanie innej filozofii treningowej, niejednokrotnie będącej remedium na brak zadowalających rezultatów i rosnącą frustrację. Dołącz do nas – przejdź na kolejny poziom. Zapraszamy.

Read more „Next level training – priorytetyzacja”

Ćwiczenia z Kettlebells jako uzupełnienie w treningach part II

Bark to najbardziej mobilny, ale również najmniej stabilny i podatny na kontuzje staw w naszym ciele. Jeśli chcesz osiągać progresy w wyciskaniu nad głowę sztangą lub kettlem, bądź mieć w ogóle możliwość wykonania rwań sztangą lub kettlem i overhead squat ( i nie ulegać podczas tych ćwiczeń przeciążeniom i kontuzjom) Twój staw barkowy musi posiadać:

Read more „Ćwiczenia z Kettlebells jako uzupełnienie w treningach part II”