Fix your bench #5 – leg drive

Wyciskanie leżąc jest ćwiczeniem, które z pozoru angażuje tylko klatkę piersiową, barki i ramiona. Z pozoru. Każdy szanujący się trójboista wie jednak, że aby zoptymalizować swój wynik w wyciskaniu do boju należy zaangażować całe ciało. Mówimy tu nie tylko o plecach i fikuśnych mięśniach takich jak np. zębaty przedni, ale także i o nogach.

Leg drive możemy rozmieć jako stały napór nóg, który będzie pomagał generować sztywność całej sylwetki albo jako mocne pchnięcie, które nada pęd całemu ciału oraz trzymanej w rękach sztangi. Nie ważne, która wersja jest dla Ciebie lepsza musisz pamiętać o kilku rzeczach:
– pchaj nogami przez cały czas, leg drive to nie impuls tylko stały napór nóg!
– pchaj tak, aby kierować siłę w stronę “na stojaki”,
– większość osób czuje leg drive lepiej jak nacisk kieruje na przodostopie, a nie w piętę.

A już jak to zrobić dokładnie to dowiecie się z dzisiejszego materiału.

może ci się spodobać

Fix your bench press #6 – praca tricepsów i punkt przejścia

Czym wyciska się na klatę? No sztangą, to wiadomo. Ale jakimi mięśniami? Wydawało by się, że na klatę to… klatą, nie? Po […]

Fix your bench #4 Oderwanie tyłka podczas wyciskania

Generalnie tyłek to dość kontrowersyjna część ciała. Z jednej strony bez niego nie byłoby J.Lo, ale z drugiej wolimy o nim nie […]