Krótko – Jim Wendler o pomiarze tkanki tłuszczowej

Przyrządy do badania tkanki tłuszczowej to strata czasu. Poniżej niezawodna metoda pomiaru tłuszczu w organizmie, jeżeli nie jesteś kulturystą.

Spójrz w lustro.
Widzisz chociaż częściowy zarys mięśni brzucha?

1. Tak
2. Nie

Jeśli odpowiedź brzmi tak – wszystko w porządku.
Jeśli odpowiedź brzmi nie – jesteś grubodupcem, odłóż Pringles’y.

9 thoughts on “Krótko – Jim Wendler o pomiarze tkanki tłuszczowej

  1. Smutne. Być może prawdziwe. Jestem kobietą, która ćwiczy…(z powodu wielu obowiązków maks 3 razy w tygodniu) i zdrowo się odzywia (oczywiście drobne wpadki się zdarzają, ale nie notorycznie – bez przesady), mimo wszystko walcze z nadprogramowymi kilogramami. Próbowałam liczyc kalorie, ale najgorsze jest dla mnie ze wtedy musze wszysciutko zwazyc a nie zawsze mam, ale jem 5 posiłków normalnej wielkosci, nie sa to porcje dla chłopa, nie sa tez porcje dla anorektyczki. Teoretycznie powinnam byc szczupła, więc ciagle mam pretensje czyja to wina. Ale muszę się wziąć za siebie – wiem. Planuję dietę ABS: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/dieta-pozwalajaca-spalic-tkanke-tluszczowa no ale to nie wystarczy i wiem, że kalorie tez musze liczyć

    1. Hej Martyna.

      Jak mam być szczery, to wytyczne diety z Twojego linka niespecjalnie mi się podobają. Nikt nie bierze pod uwagę Twojego obecnego stylu odżywiania, a drastyczna zmiana makroskładników oraz ilości kalorii może poskutkować efektem odwrotnym od zamierzonego.
      Rozwaliło mnie też stwierdzenie, że poza treningiem siłowym również trenuje się brzuch 2-3 razy w tygodniu. Czemu ma to służyć? Tkanki tłuszczowej nie gubi się miejscowo, jest to fizjologicznie niemożliwe. Takie podejście prowadzić może jedynie do zaburzeń balansu strukturalnego i kalectwa.

      W Toim wypadku poza treningiem siłowym wprowadziłbym treningi metaboliczne lub intensywne cardio.
      Sprawdź sobie poniższy link. powinien on trochę wyjaśnić:
      http://www.mmanews.pl/2010/07/epoc-%E2%80%93-czyli-o-interwalach-raz-jeszcze/

      W razie wątpliwości, pytań – pisz.
      podsztanga@gmail.com
      lub
      https://www.facebook.com/podsztanga/

      Pozdrawiam i powodzenia :)

      1. Bardzo dziękuję za rozsądną, rzetelną odpowiedź. Treningi metaboliczne to chodzi o interwałowe? I właśnie ostatnie pytanie: treningi cardio po czy przed treningiem siłowym? Od trenerów personalnych na siłowni dowiedziałam się, że lepiej jest takie wykonywac po treningu siłowym, bo jak zrobię przed to nie będę miała siły ćwiczyć z dużymi obciążeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.