Mostkowanie podczas wyciskania leżąc

Wpisem tym chciałbym uzupełnić film o mostkowaniu, który kilka dni temu popełniłem – ot, taki suplement rozszerzający wiedzę zawartą w nagraniu. Jeśli macie wątpliwości, coś jest niejasne, to jak najbardziej zapraszam do pytania i komentowania. W każdym razie, enjoy. :)

Tips &Tricks

1.  Magnezja na rękach, plecach oraz pośladkach to nie jest ekstrawagancja – to konieczność.
2. Lepsze działanie od magnezji wykazuje.. ludzki pot. Poważnie, posmarowane magnezją i wilgotne od potu plecy zapewniają ekstra tarcie podczas kontaktu z obiciem ławki do wyciskania. Uwaga! Działa tylko w przypadku bawełnianych koszulek.
3. Podawanie sztangi wykonywać należy w tych samych warunkach jak wyciskanie – sylwetka usztywniona, sztanga podana po głębokim wdechu, powietrze wypuszczone dopiero po zablokowaniu pozycji..
4. Warto zwilżyć nieco podeszwy butów, co zapewni ich lepszą przyczepność. Zwilżyć, nie zmoczyć. Mokre podeszwy spowodują zgoła odmienny efekt, a brak przyczepności = brak stabilizacji = brak mostka.
5. Warto stosować pas do wyciskania lub pas trójbojowy – manewr Valsalvy.
6. „The fact is, you should be turning purple when you take the bar out. The worst part of the bench press is the setup, so if it sucks to do, then you’re starting to do it right.” – Dave Tate. Amen.

Ze sportowym pozdrowieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.