Ćwiczenia z Kettlebells jako uzupełnienie w treningach part II

Bark to najbardziej mobilny, ale również najmniej stabilny i podatny na kontuzje staw w naszym ciele. Jeśli chcesz osiągać progresy w wyciskaniu nad głowę sztangą lub kettlem, bądź mieć w ogóle możliwość wykonania rwań sztangą lub kettlem i overhead squat ( i nie ulegać podczas tych ćwiczeń przeciążeniom i kontuzjom) Twój staw barkowy musi posiadać:

  •  Mobilność – często ograniczają ją mięśnie przedniej części barku, mięsień piersiowy – protrakcja barków czyli wysunięcie ich do przodu,
  • Stabilność – głowa kości ramiennej jest sporo większa od wgłebienia panewki i, oprócz torebki stawowej i więzadeł, aby utrzymać głowę w panewce potrzebne są wydolne i silne mięśnie pierścienia rotatorów,
  • Odpowiednia praca i ustawienie łopatki i mięśni za nią odpowiedzialnych – bark i łopatka tworzą kompleks który musi współpracować, a problem z jednym z nich sprawia, że drugie nie będzie prawidłowo pracować.

Ćwiczenia z kettlebells, które mogą pomóc pracować nad powyższymi aspektami:

  • Turkish get up
  • Arm bar

  • Windmill

Zaprezentowane ćwiczenia oprócz pracy nad barkiem i łopatką rozwijają również mobilność, stabilność innych stawów a także koordynację wzrokowo-ruchową. Śmiało można je wykorzystać w rozgrzewce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.