Ćwiczenia z kettlebells jako świetne uzupełnienie treningu siłowego part I

image

Trening z kettlebells jest jedyny w swoim rodzaju, ale mimo swojej genialności i zastosowaniu już ok. 300 lat, dopiero teraz przeżywa swój renesans. Stał się bardzo popularny i modny, ale często wykonywany w niewłaściwy sposób.

Kiedy ćwiczenia z odważnikami są wykorzystywane prawidłowo:

  • poprawiają stabilizację tułowia i barków,
  • kształtują koordynację,
  • pomagają zwiększyć zakresy ruchów,
  • budują siłę i uczą dynamiki,
  • wzmacniają chwyt,
  • obnażają braki, nierówności, dysbalanse itd pomiędzy stronami ciała i pomagają je wyrównać.

W bieżącym poście przybliżę temat swinga rosyjskiego, czyli najbardziej charakterystycznego ćwiczenia z „dzwonkiem”.

Swing, czyli wymach odważnikiem kulowym, to ćwiczenie o charakterze balistycznym (szybki ruch wykorzystujący wymach/zamach). Prawidłowo nauczany i wykonywany jest pomocny w pracy nad odwróceniem skutków siedzącego trybu życia:

  • wzmacnia całą tylnią taśmę ciała,
  • mocno angażuje pośladek,
  • wymusza dokładną stabilizację tułowia,
  • wyrabia nawyk pełnego wyprostu biodra i zatrzymania przez napięcie(brzucha, pośladków, ud i pleców) segmentów ciała w jego lini prostej,
  • uczy utrzymywania łopatek w retrakcji mimo wykonywania ruchów ramion.

Przez zaburzone wzorce ruchowe wielu ludzi obciąża/przeciąża plecy przy ruchach w płaszczyźnie strzałkowej (przód-tył, skłon-wyprost). Wymach kettlem uczy używania w tym ruchu bioder i generowania z nich mocy do wyprostu. To nasz najsilniejszy staw i tak jak biomechanika wskazuje od niego rozpoczyna się większość ruchów.

Oprócz funkcji wzmacniającej swing jest świetną alternatywą cardio.
Jedno ćwiczenie – mnóstwo korzyści i możliwości,
Jedno ćwiczenie – podstawa do większości innych ćwiczeń,
Jedno ćwiczenie – może zastąpić wiele innych mniej skutecznych, kombinowanych i niefunkcjonalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.